سی ان سی – تجهیـز مـاشیـن آلات CNC به تکنـولـوژی هـای نـویـن
نوشته شده توسط : هانی

سی ان سی – تجهیـز مـاشیـن آلات CNC به تکنـولـوژی هـای نـویـن

سی ان سی – در دهه های اخیر ماشین آلات CNC با تغییرات بسیاری مواجه شده و زمینه را برای بروز انقلابی در عرصه تولیدات صنعتی فراهم کرده اند. از سویی با ظهور انقلاب  صنعتی ماشین آلات  CNC به نرم افزارها و امکانات جدیدی مجهز شده اند که نتیجه آن دستاوردهای خوبی برای صنایع مختلف از جمله صنایع چوب بوده است.

 

امروزه زمینه بروز نوآوری و خلاقیت در بیشتر ماشین آلات سی ان سی قابل مشاهده است.
مزایای بهره گیری از تکنولوژی های نوین  در ماشین آلات CNC  به اندازه ای است که شرکت های کوچک نظیر واحدهای درودگری و کابینت سازی نیز درصدد دیجیتالی کردن تولیدات خود هستند.  بدینوسیله با بالا بردن قدرت رقابت و تولید در مقیاس بالا می توانند به بازارهای بیشتری نسبت به قبل دست یابند و به درخواست های بیشتری پاسخ دهند.

دوره تکامل

به این ترتیب نسل جدید ماشین آلات CNC برای پاسخ به نیاز طیف وسیع تری از افراد، از پیچیدگی کمتر و توانایی های بالاتری برخوردار است.
جدیدترین تکنولوژی های  حاضر در ماشین آلات CNC شامل دستگاه هایی چندمنظوره و انعطاف پذیر است که از ۳ تا ۶ محور حرکتی برخوردار هستند.
مدل دیگر این ماشین آلات، CNC هایی هستند که از قابلیت کار روی پانل های استاندارد تا اشکالی ۳۶۰ درجه برخوردارند.


در این سال ها بیشتر تولیدکنندگان CNC  قطعات کمکی را به دستگاه هایشان اضافه کرده اند تا بتوانند عملیات هایی نظیر چرخش، دریل و اره کردن را توسط آن انجام دهند.  ترکیب ماشین کاری ۵ محوره و فرآیند لبه چسبانی نیز دستاورد جدید ماشین آلات CNC  جدید  است.


امروزه ماشین آلات مورد استفاده در ساخت در و پنجره از قابلیت انجام فرآیندها به صورت یکپارچه و انعطاف پذیر برخوردارند که مرحله پردازش سطح را نیز به خوبی انجام می دهند.
در صنایع تولید الوار نیز اتفاقات خوبی در بخش ماشین آلات  CNC رخ داده که موجب بالا رفتن سرعت تولید با استفاده ۶ محور حرکتی شده است.

هوشمندسازی در سی ان سی

قابلیت های حرکتی جدیدی که به بیشتر ماشین آلات CNC  وارد شده است موجب افزایش سوددر تمامی مراحل و کاهش زمان تولید شده است.
هوشمندی، ادغام نرم افزارهای مختلف و چند محوره بودن ماشین آلات راهی جدید برای تسهیل فرآیند تولید و کاهش هزینه هاست.


در کل مسیر حرکت تولیدات جدید CNC در راستای دیجیتالی سازی است. بی شک انقلاب صنعتی چهارم که در سال های بعد تمامی سیستم های تولید را دگرگون می کند نقشی مهم در افزایش این جهت دهی خواهد داشت.
از سویی بیشتر تولیدکنندگان به دنبال ماشین آلاتی هستند که بتوانند قدرت رقابت آن ها را افزایش داده و موجب بهبود بهره وری در فرآیند تولید شوند.

برای آشنایی با فروشندگان انواع دستگاه سی ان سی و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: